Zorg ervoor dat je de auto op de kriksteunen laat zakken nadat u de auto hebt opgekrikt. Op deze manier heb je extra versterking voor de hangende sedan.


Wat Veroorzaakt Ophangingsproblemen?
Als je naar de ophanging van je Mercedes Benz kijkt, zal je merken dat het een ingewikkeld systeem is. Zelfs een kleine lekkage, of een versleten of defect onderdeel, kan leiden tot een lelijke inzakking en een ruwe rijervaring.
Echter, één boosdoener is het ergste. En dat is een luchtlekkage van de luchtbalg achterin.
Hoe Vervang je de Luchtbalgen Achterin een Mercedes Benz E-klasse
Wat Je Nodig Hebt:
- Luchtbalgen achteraan voor Mercedes Benz W212 of S212
- Krik
- Dopsleutel OF wielsleutel om de banden los te maken
- 10 mm steeksleutel
- 7 mm dopsleutel
- Schroevendraaier
Wat Je Moet Doen:
1. De wielbouten met een dop- of wielsleutel losdraaien. Je hoeft de band nog niet verwijderen. Voor nu is het genoeg om de wielen los te draaien en door te gaan naar de volgende stappen.
2. De Mercedes Benz E-klasse op de krik zetten.
3. Het wiel verwijderen.
4. De batterij verwijderen. Op die manier vermijd je dat het luchtbalgsysteem wordt ingeschakeld of beweegt terwijl je aan de auto werkt.
5. De plastic huls onder de onderarm van de E-klasse eraf trekken. Met deze stap heb je eenvoudig toegang tot het onderste gedeelte van je luchtbalg.
6. De kabel van de basis van de schokdemper verwijderen. Zo heb je meer ruimte om de luchtbalg te monteren. Geloof ons, dit maakt het leven een stuk gemakkelijker.
7. De achterremklauw losmaken. Dit zorgt voor extra ruimte die je bij de montage van de luchtbalg nodig zal hebben.
8. De beschermhoes laten zakken. Je weet dat de goede kap omlaag is als je het buitenste plastic van de luchtbalg kan zien.
9. De moer uit het kleppenblok verwijderen. Je kan het kleppenblok naast de compressor bereiken.
10. De bovenkant van de balg van het montagepunt verwijderen Op die manier krijg je toegang tot de moer van de luchtleiding van de luchtbalg.
11. De fitting op de luchtleiding verwijderen. Controleer ook nogmaals of er geen gaten of beschadigingen zijn.
12. De montageplaats bedekken. Zo voorkom je dat er stof, vuil en deeltjes op de onderdelen terechtkomen.
13. De basis van de luchtbalg uit het onderste gedeelte van de arm verwijderen. De luchtbalg zit daar misschien strak in. Als dit het geval is, wees dan niet bang om een stomp object, zoals een hamer, te gebruiken voor wat hulp.
14. De luchtbalg eruit trekken.
15. De nieuwe veer insteken. De luchtbalg moet perfect op zijn plaats passen. Je moet dus draaien zodat het juist komt te liggen. Deze stap is van groot belang om de luchtleidingen te kunnen verbinden. Houd er wel rekening mee dat dit een lastige opgave is, dus neem gerust je tijd. (Onthoud: inschuiven, drukken, draaien).
16. De plastic (NIET messing) bescherming van de luchtleiding verwijderen.
17. De luchtleiding verbinden. Duw dit stuk direct in de veer. Als je het goed doet, moet het zeer vlot en gemakkelijk gaan.
18. De remklauw terug op zijn plaats zetten. Je moet de bouten aandraaien zodat de remklauw past.
19. De kabelschokken opnieuw bevestigen.
20. De batterij opnieuw aansluiten.
21. Ervoor zorgen dat de luchtbalg wordt opgeblazen.
22. Het achterwiel opnieuw bevestigen.
23. De remmen pompen. Met deze stap worden de remblokken opnieuw gekalibreerd.
Heeft jouw Mercedes Benz E-klasse luchtbalgsproblemen?
Laat dit probleem niet langer aanslepen en veroorzaak geen verdere schade. Bestel vandaag nog jouw luchtbalgen voor W212 en S212 om jouw vering te repareren. Bestellen is met een paar klikken geregeld. Bestel een set van een linkse en rechtse achterste luchtbalg en ontvang 10% korting! Kies voor een expresverzending om jouw onderdelen binnen 1-2 werkdagen te ontvangen.
De kwaliteit van deze luchtbalgen is hetzelfde als OEM-onderdelen. Dit is de snelle, betrouwbare en betaalbare oplossing om je Mercedes Benz E-klasse net zo sterk te laten rijden als de dag dat je hem voor het eerst uit de garage reed.